5 идеи за здравословна закуска

Колкото и да не ни се разделя с топлите и слънчеви летни дни, те започват бавно да се оттеглят и да отстъпват място на зимния уют и романтика. Дърветата се изпъстрят с шарени листа, които нежно се сипят и оформят разноцветни пътеки. Взрив от цветове, пъстри багри, меки слънчеви лъчи и аромат на есен - това е сезонът, който вдъхновява много художници, артисти и поети. Но също така, това е и сезонът на настинките.

След дъгото, топло лято, организмът ни често се оказва неподготвен за студа и се предава под постоянните атаки на вируси и настинки. Заедно с падащите мъгли, често ни налягат и хрема, кашлица и температура. Има лесен начин да подсилим имунитета си и да му помогнем да се бори с тях – правилното хранене и пълноценната храна, която да го зареди с достатъчно енергия и витамини.

Специалистите са единодушни, че закуската е най-важното ядене за деня, което обаче много често пропускаме, основно заради натовареното ни ежедневие. Все пак има и лесни и бързи начини да си приготвим нещо полезно и вкусно за закуска, което да ни зареди с енергия и сили да се преборим с дългия работен ден, досадните колеги и мъчителния трафик към работното ни място.

Разбираме, че никой не би отказал на закуска една топла, мазна баничка, като от доброто старо време, но има и други храни, не по-малко вкусни, но доста по-полезни. Ето някои предложения:
1. Мюсли. На пазара се предлагат много различни видове с добавки от сушени плодове, ядки, суперхрани и какво ли още не. Но може и вие да си прибавите каквото предпочитате и да се получи една доста богата, вкусна и хранителна закуска. Ако мюслито е пълнозърнесто, това е допълнителен бонус, защото съдържа още повече от така полезните за нас фибри, питателно е, но въпреки това ни оставя усещане за лекота. Няма риск да ни натежат коремчетата и да ни се прииска да се върнем обратно в топлото легло.

2. Чиа. Тези малки, красиви семенца всъщност съдържат експлозия от полезни вещества – протеини, омега-3 мастни киселини, фибри, витамини и какво ли още не, което да ни помогне да станем още по-здрави и красиви! Можете да ги приготвите с кисело или прясно мляко, да нарежете вътре плодове, ядки, годжи бери, може да овкусите с кленов сироп, мед. Развихрете въображението си или просто отворете хладилника и все ще намерите нещо подходящо.

3. Яйца. Те са една от най-пълноценните храни, от която същевременно не се пълнее. Имат много високо съдържание на белтъчини, които ще ви направят заредени с енергия и добър тонус. Не са много храните, които успяват да съберат такова рекордно количество полезни вещества в себе си. Дали ще ги сварите, ще ги добавите към салата, на препечена филийка или ще ги изпържите, тази закуска ще е едновременно вкусна и с много ползи за вашето здраве и добро настроение през деня.

4. Сирене котидж. Това е чудесен олекотен вариант на сиренето – съдържа голямо количество полезни вещества, но е по-леко, полезно и нискокалорично. Протеинът в него е запазен, но са намалени мазнините, които иначе биха ни се залепили по почти съвършените фигури. Може да го смесите с авокадо и да го намажете на тънка филийка пълнозърнест хляб или да го използвате като дип.

5. Фрешове и смутита. Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са енергийни и витаминозни бомби. А под формата на напитка могат да бъдат допълнително овкусени, да им се прибавят всякакви добавки за подсилване на вкуса, а и са свежи и приятни. Добре стоят и на снимки в социалните мрежи. Допълнителен бонус е, че могат бързо да се изпият, при липса на време и така да осигурите на организма си едно добро начало на деня.