5 храни, с които ще сме по-свежи през лятото

Горещините са в разгара си. Термометрите се нажежават. Слънцето пари безмилостно, капчици пот избиват по цялото тяло, а бленуваната отпуска вероятно вече отмина. Всичко изглежда безнадеждно? Не съвсем. Оказва се, че правилното хранене през лятото може да помогне на тялото ни да се справи с високите температури.

Много важно е да се храните често, но по малко. И не само защото така ще отваряте по-често студения хладилник и ще се разхлаждате. Обилното хранене, мазните, тежки и пържени храни, както и недостигът на вода натоварват сърцето и храносмилателната ви система. Това води до задух, сърцебиене и умора и пречи на правилното функциониране на организма. Което през горещините се понася особено тежко. По-леките храни ще хидратират организма ви, ще повдигнат тонуса и настроението ви и ще ви накарат да се чувствате по-леки. А и наистина ще свалите зимните натрупвания около ханша, към които едва ли сте много привързани.




Ето няколко предложения за храни, с които ще преборите непоносимите горещини:

1. Праскови. Сезонните плодове са особено подходящи за набавяне на ценни витамини и минерали. Древните китайци са вярвали, че редовната консумация на праскови води до безсмъртие. Имат високо съдържание на витамин C, подобряват храносмилането, а и са толкова сладки и сочни, че устата ти се пълни със слюнка само при мисълта. Могат да се комбинират с грейпфрут и манго за приготвяне на сочен и разхлаждащ фреш, който за миг ще ви пренесе на някой тропически плаж...

2. Краставици. Сочни, свежи, тонизиращи и много полезни. Може да ги ядете под формата на салата или на здравословен фреш. Хидратират организма, изхвърлят токсините и създават усещане за лекота. Известни са като една от най-добрите храни за човешкия организъм, често дори се спрягат като суперхрана.

3. Млечни продукти. Набавят безценните за организма белтъчини, без да го натоварват излишно. Айрянът е особено разхлаждащ в жегите. Помага за нормализиране на кръвното налягане, утолява жаждата по ненадминат начин, а и е изключително полезен. Съдържа калций, който през лятото губим в по-големи количества вследствие на изпотяването.

4. Зърнени храни. Безценна част от здравословното хранене. Създават усещане за ситост, без да натоварват организма и да ни карат да се чувстваме тежко. Съдържат голямо количество фибри, витамини и минерали. Чудесни за закуска, в борбата със следобедния глад.

5. Вода и сокове. Пиенето на голямо количество течности през лятото е от ключова важност. Те помагат на организма да се хидратира и да се справи със загубите на вода в организма, без която не бихме могли да съществуваме. Освен това те са един от най-добрите инструменти за намаляване на теглото и намалява риска от топлинен и сърдечен удар. Чрез хидратация се намалява чувството на умора и отпадналост и се зареждаме с енергия да изтърпим до така мечтаната ни отпуска.